パルデンの会

チベット独立と支那共産党に物言う人々の声です 転載はご自由に  HPは http://palden.org

チベットの抗議者は逮捕されます

四川省カンゼでの 若い僧侶の単独の抗議活動の英国からの報道です。
一番下に 彼も含めて 先日の チベット語チベットの自由を歌って逮捕された
歌手への 釈放要求も 署名欄に ネットでアクセスしてください。


http://freetibet.org/sites/default/files/New%20Top%20Banner.jpg

英国の 『Free Tibet』 のHPより転載

Lone Tibetan protester arrested
孤独なチベットの抗議者は逮捕されます

Friday, 28 November 2014
2014年11月28日金曜日
Sonam Yarphel, lone protester
Sonam Yarphel、孤独な抗議者
Senior Tibetan monks blamed and threatened with further investigation
上級チベットの修道士は非難されて、更なる調査の恐れがあります
A 22-year old Tibetan monk was arrested on 26 November 2014 at around 3:50pm local time whilst carrying out a solo protest.
単独の抗議を行う間、22才のチベットの修道士は午後3時50分の現地時間ごろ2014年11月26日に逮捕されました。
Sonam Yarphel marched along a street in the capital of Sershul County in Kardze, Tibetan Autonomous Prefecture.
Sonam Yarphelは、Kardze(チベット自治県)で、Sershul郡の中心地の通りに沿って行進しました。
He was heard shouting slogans of “Long Live the Dalai Lama", "Return the Dalai Lama to Tibet", and "Tibetans Have No Freedom”. He also held a banner with “Long Live the Dalai Lama" written in Tibetan and a photograph of the Dalai Lama.
彼は「長く、ダライ・ラマを送ります」のスローガンと叫んでいるのを聞かれました、「チベットダライ・ラマを返してください」、そして、「チベット人には、自由がありません」。彼も、チベット語ダライ・ラマの写真に「長く、ダライ・ラマを送ります」を書いて、旗を持ちました。
His protest lasted for approximately 10 to 15 minutes before local Chinese police arrested Yarphel and took him to the county detention centre.
地方中国の警察がYarphelを逮捕して、彼を郡少年鑑別所へ連れて行く前に、彼の抗議はおよそ10~15分の間続きました。
A number of Tibetan bystanders had gathered and some of them tried to help the protester as he was being apprehended.
何人かのチベットの傍観者は集まりました、そして、彼が逮捕されていたので、彼らの一部は抗議者を助けようとしました。

Monastery under investigation
修道院は調査中です

After Yarphel’s arrest, Chinese police went to his monastery to question other monks. Senior monks from Mangge Monastery have been accused of being behind Yarphel's protest and further investigation has been threatened.
Yarphelの逮捕の後、中国の警察は、他の修道士に質問するために、彼の修道院に行きました。Mangge Monasteryからの上級修道士はYarphelの抗議の後にいたとして訴えられました、そして、更なる調査は恐れがありました。
The presence of police and security officers has been significantly increased on the streets of Sershul County and all communication lines have been cut in the area.
警察と警備員の存在はSershul郡の通りでかなり増やされました、そして、すべての通信線は地域に切られました。

Solo protests
ソロは抗議します

There have been various solo protests in China-occupied Tibet, including two in Kardze last month. Passang Wangchuk and Doree, who were both arrested, called for freedom and the return of the exiled Tibetan spiritual leader, the Dalai Lama.
いろいろな単独の抗議が、先月、Kardzeで2を含む中国を占領されたチベットにありました。Passangワンチュークドレ(その人両方は逮捕されました)は、追放されたチベットの精神的なリーダー(ダライ・ラマ)の自由と復帰を要求しました。

Take Action
行動を起こしてください

All types of free speech are criminalised in Tibet, even simply singing songs expressing national pride. Read more and sign our petition to free Tibet’s Jailed Musicians.
すべての種類の言論の自由チベットで違法とされます。そして、単に愛国心を表している歌さえ違法です。より多くを読んで、自由な Tibet’s Jailed Musicians.に我々の嘆願書に署名してください。
(ここから FreeTibetの HP署名に飛んでください)