パルデンの会

チベット独立と支那共産党に物言う人々の声です 転載はご自由に  HPは http://palden.org

中学生に対して  政治行動を行ったゆえ投獄


中学生に対して 
政治行動を行ったゆえ投獄するは・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

田中真紀子さん あなたがかばう中国は 
こんな国なんですよ。


CHINA 
OUT OF
TIBET

を 掲げる チベット独立運動こそ 今日本に必要ではないか。



Leader of student protest in Machu sentenced to 2 years in jail


刑務所で2年を宣告されるMachuの学生抗議のリーダー

Phayul[Friday, September 24, 2010 11:29]
Phayul [2010年9月24日金曜日11:29]
Dharamsala,September 24 - A Tibetan student leader who was detained in March forleading a protest against the Chinese government on the secondanniversary of the 2008 nation-wide uprising has been sentenced to twoyears’ imprisonment, Dolkar Kyap, a native of Machu now livinghere said.
Dharamsala、9月24日 -2008年の全国的な反乱の第2の記念日に中国政府に対する抗議を導くために3月に拘留されたチベットの学生リーダーは、2年の投獄、DolkarKyap、現在、言われてここで生きているMachu生まれの人を宣告されました。

Thupten Nyima,who was detained in March was accused of leading protests by some 30students from the Machu Tibetan Nationality Middle School. Over 500other Tibetans later joined the student protest on March 14 this year.The protesters were demanding Tibetan independence and shouting againstthe lack of freedom, Kyap said in March this year. At least 40 peoplewere detained following the protest.
ThuptenNyima、3月に拘留されましたMachu Tibetan Nationality MiddleSchoolからの約30人の学生による主要な抗議の訴えました。500人以上の他のチベット人は、今年、3月14日に後で学生抗議に加わりました。抗議者はチベットの独立を要求していて、自由の不足に対して叫んでいたと、Kyapが今年3月に言いました。少なくとも40人は、抗議の後で拘留されました。

Thupten was tried by the an Intermediate Court in Kanlho Prefecture but it is not known where he is currently held.
Thuptenは、審理されました県でなく、しかし、彼が現在いるところが持ったことは知られているKanlhoでIntermediate法廷。

Thestudents of the same school carried out their second protest on April3, 2010. The students were protesting against the firing of theschool’s headmaster and two of his Tibetan assistants from theirjobs by Chinese authorities in March, Kyap said, citing sources in theregion.
同じ学校の学生は、2010年4月3日に彼らの第2の抗議を行いました。学生は3月に中国当局によって彼らの仕事から学校の校長の解雇と彼のチベットのアシスタントのうちの2人に抗議していたと、Kyapが言いました。そして、地域で源を引用しました。

Theschool’s headmaster Kyabchen Dedrol, and his twoassistants―Do Re and Choekyong Tseten―were fired by Chineseauthorities following the pro-independence protest by students on March14, the second anniversary of the nation-wide protests that startedfrom Lhasa, the Tibetan capital.
学校は校長Kyabchen Dedrolです、そして、彼の2つのassistants―Do ReとChoekyongTseten―wereは3月14日の学生による独立賛成派抗議、ラサから始まった全国的な抗議の第2の記念日、チベットの首都の後で中国当局によって火がつきました。

Two students were also expelled from school for criticizing the government's patriotic re-education campaign, Kyap added.
2人の学生は政府の愛国的な再教育キャンペーンを批判するために学校からも放校されました。そして、Kyapが加えられました。