パルデンの会

チベット独立と支那共産党に物言う人々の声です 転載はご自由に  HPは http://palden.org

SFTよりチベット正月に関しての中国への”抗議”

SFTの本部より ロサルにかんして、2月14日にキャンドルを灯すことで、チベット本土のチベット人たちの努力をたたえるように!との連絡が来ました


Dear yoshi,
Tibetans will mark Losar - the Tibetan New Year - on February 14th, 2010. In the Tibetan lunar calendar, this day marks the beginning of the Iron Tiger Year 2137, a time for change, hope, and renewal. On this day, we celebrate our history, our culture, our religion, and our future - because our history is great, our culture beautiful, our religion profound, and – in spite of our present suffering – our future is bright. 

Since 2008, following the Tibetan uprising in all three historical provinces of Tibet, we witnessed an escalation in the imprisonment, torture and death of our fellow countrymen and women under Chinese rule. Because of this, last year, Tibetans united around the world and did not celebrate Losar.

This year, many Tibetans are planning to observe Losar for one reason only: because we are Tibetan. We will speak Tibetan language, wear Tibetan dress, and observe Tibetan customs, thus strengthening our identity and our spirit. Through this observance we will find new courage and opportunities to advance our struggle. In observing Losar with family and friends, Tibetans will reach for happiness, which, as much as suffering, is an integral part of a freedom movement. 

Through all these years of occupation one thing is clear: the oppressor envies the spirit of the Tibetan people, which cannot be crushed by violence. This year Tibetans worldwide will nourish this spirit with the observance of Losar. 

While observing this important cultural tradition, we ask Tibetans and supporters to light butter lamps and candles on their altars and in their windows on February 14th to honor the courage of the Tibetan people in Tibet who continue to resist the Chinese government's illegal occupation of their homeland. 

Tibet will be free. 

With hope, 

Tenzin Dorjee,                           Lhadon Tethong,        
Executive Director,  SFT            Director, Tibet Action Institute



yoshi様

チベット人は、2010年2月14日にLosar(チベットの正月)をマークするでしょう。 チベットの陰暦では、この日はIronタイガーYear2137の始まり、変化のための時間、望み、および更新を示します。 そして、この日に、私たちは、私たちの歴史、私たちの文化、私たちの宗教、および未来を祝います
私たちの歴史がすばらしいので、私たちの文化が美しく、私たちの宗教が深遠である。
私たちの現在の苦しみと、にもかかわらず。 私たちの未来は明るいです。

2008年以来、チベットのすべての3つの歴史的な州のチベットの暴動に続いて、中国行政下の私たちの同国人の 投獄、拷問、および死の増大を目撃しました、 これのため、チベット人は、昨年、世界中で結合して、Losarを祝いませんでした。

今年、多くのチベット人が、1つの理由だけでLosarを観測するのを計画しています: 私たちがチベット人であるので。 私たちはチベットの言語を話して、チベットのドレスを着て、チベットの習慣を観測して、その結果、私たちのアイデンティティと私たちの精神を強化するつもりです。 この遵守で、私たちは新たな勇気と私たちの戦いを進める機会ができるつもりです。 家族と友人と共にLosarを観測する際に、チベット人は幸福に触れるでしょう。

これらのすべての年の職業を通して、1つのものが明確です: 抑圧者はチベットの人々が精神をねたみます。(暴力でその人々を鎮圧されることができません)。 今年、世界中のチベット人は、Losarの遵守でこの精神を給養するでしょう。
この重要な文化の伝統を観測している間、

私たちは、2月14日に 中国政府が不法占拠に抵抗し続けているチベットの彼らの故国に関する
チベットの人々の勇気を光栄に思うために
それらの祭壇の上と、そして、それらの窓で軽いバターランプとキャンドルに
チベット人と支持者を招きます。
チベットは自由になるでしょう。
望みをもって
Tenzin Dorjee、Lhadon Tethong、事務局長のSFTディレクター、