パルデンの会

チベット独立と支那共産党に物言う人々の声です 転載はご自由に  HPは http://palden.org

無実で投獄されたテンジン・デリクリンポチェが 刑務所で死亡

Popular Tibetan Monk Serving Life Sentence Dies in Chinese Jail
終身刑に服している人気のチベットの修道士は、中国の刑務所で死にます

2015-07-13 RFAより転載

http://www.rfa.org/english/news/tibet/prisoners-11032011172824.html/tenzindelek-305.jpg/image
A photo of Tenzin Delek Rinpoche taken by his monastery in Tibet in the 1990s.
1990年代にチベットの彼の修道院そばを連れて行かれるテンジンDelekリンポチェの写真。
Photo appears courtesy of Wikipedia
写真は、ウィキペディアの好意によるように見えます

A popular Tibetan monk serving a life term in prison in China's Sichuan province has died after being known to be in extremely poor health with a serious heart condition for which he allegedly received no treatment, according to sources and rights groups.
源と権利グループによると、中国の四川省で生命懲役に服している人気のチベットの修道士は、伝えられるところでは、彼が治療を受けなかった重い心臓病でとてもひどい健康でいることが知られていた後に死にました。

Tenzin Delek Rinpoche, who had been imprisoned since 2002 after what rights groups and supporters described as a wrongful conviction on a bombing charge, died on Sunday, the sources said. He was 65 years old.
テンジンDelekリンポチェ(その人は権利グループとサポーターが爆破容疑での悪い信念と言ったことの後2002年以降収監されました)は、日曜日に死んだと、源は言いました。彼は、65才でした。

"Chinese police informed his relatives that he was seriously ill and when they rushed to visit him, they were told he was already dead," one source inside Tibet told RFA's Tibetan Service.
「中国の警察は彼が重病のことを彼の親類に知らせました、そして、彼を訪ねようと急いだとき、彼らは彼がすでに死んでいると話されました」と、チベットの内側の1つの関係者はRFAのチベットのサービスに話しました。

Another source said Tenzin Delek Rinpoche's body has not been handed over to his family after his death at 4:00 p.m. local time
もう一つの源は、テンジンDelekリンポチェの体が午後4時00分の現地時間で彼の死の後彼の家族に手渡されなかったと言いました

Two of his relatives had been in Chengdu, Sichuan's capital, for more than a week hoping to visit the ailing monk in Mianyang jail but they were not allowed by the authorities to see him, the source said.
彼の親類の2人は綿陽刑務所で病んでいる修道士を訪ねることを望んで1週以上の間成都(四川の資本)にいた、しかし、彼らは当局によって彼に会うことは許されなかったと、源は言いました。

Death sentence
死刑宣告

Tenzin Delek Rinpoche, who was highly respected by Tibetans, was charged with involvement in an April 3, 2002 bombing in the central square of  Chengdu and initially sentenced to death in December that year along with an assistant, Lobsang Dondrub.
テンジンDelekリンポチェ(その人はチベット人によって非常に尊敬されました)は、成都の中心正方形で爆破して2002年4月3日との関係の責任を負って、まず最初にアシスタント(ロブサンDondrub)と一緒に、その年、12月に死刑を宣告されました。

His death sentence was later commuted to life imprisonment, but Lobsang Dondrub was executed almost immediately, prompting an outcry from rights activists who questioned the fairness of the trial.
彼の死刑宣告は終身刑に後で変えられました、しかし、ロブサンDondrubはほとんどすぐに実行されました。そして、裁判の公正さに質問した権利活動家からの抗議を促しました。

New York-based Human Rights Watch (HRW) concluded in a report two years after the trial that the legal proceedings against Tenzin Delek Rinpoche had been “procedurally flawed” and that he was charged only in order to “curb his efforts to foster Tibetan Buddhism … and his work to develop Tibetan social and cultural institutions.”
ニューヨークに拠点を置く人権ウォッチ(HRW)は、テンジンDelekリンポチェに対する法的手続が「手続的に傷があった」という、そして、彼が「チベット仏教を促進する彼の努力を抑制しなさい」という命令だけで起訴されたというレポートで、裁判の2年後に結ばれます … そして、チベットの社会的で文化的な施設を発展させる彼の仕事。」

Authorities had begun to perceive Tenzin Delek Rinpoche as a threat as his “local status rose and he successfully challenged official policies on a number of issues,” HRW said in its report.
権威者は、テンジンDelekリンポチェを彼の「地元の地位は起きました、そして、彼はいくつかの問題について公式方針にうまく疑問を呈しました」としての脅威として認め始めたと、HRWはそのレポートで言いました。

'Devastated'
『損なわれます』

Students for a Free Tibet, a global Tibetan group, said Sunday it was "devastated" by his death. "A Tibetan hero has died in Chinese prison," it said.
自由なチベット(世界的なチベットのグループ)のための学生は、それが彼の死によって「荒廃する」と日曜日に言いました。「チベットの英雄は、中国の刑務所で死にました」と、それは言いました。

"Over 13 years of unjust imprisonment and torture in prison left him with critical medical conditions for which he received no treatment," the group said.
「刑務所の13年以上の不当な禁固と拷問は、彼が治療を受けなかった重大な病状とともに、彼のもとを去りました」と、グループは言いました。

It charged that he "has died under suspicious circumstances," calling him "a revered Tibetan Buddhist teacher and outspoken advocate for his people."
それは彼が「疑わしい状況の下で死ぬ」と告発しました。そして、彼を「尊いチベットの仏教先生と彼の身内の率直な擁護者」と呼びました。

"Tibetans inside Tibet are already demanding local authorities to release his body to arrange Buddhist religious rites," the group said.
チベットの内側のチベット人は、仏教宗教的な儀式を手配するために彼の体をリリースするために、地方自治体をすでに要求しています」と、グループは言いました。

Recognized by Tibet's spiritual leader the Dalai Lama as a reincarnated lama in the 1980s, Tenzin Delek Rinpoche had been a community leader and a staunch advocate for the protection and preservation of Tibetan culture, religion, and way of life for decades, the International Campaign for Tibet (ICT) had said.
チベットの精神的なリーダーによって認められて、1980年代の、テンジンDelekリンポチェの生まれ変わるラマ僧としてのダライ・ラマは、コミュニティのリーダーと保護と数十年(チベット(ICT)のための運動が言ったインターナショナル)の間のチベットの文化、宗教と生き方の保存のための忠実な主唱者でした。

He had been held in detention for over 13 years "for a crime that he did not commit," ICT said.
彼は、「彼が犯さなかった犯罪のために」13年以上の間拘留されている状態に保たれたと、ICTではなっていました。

Petition
嘆願書

More than 40,000 Tibetans had signed their names to a petition asking for his release, each attesting to their signature by adding a thumbprint in red ink, the ICT said. "Every single one of the 40,000 Tibetan signers knows that they risk their freedom and perhaps their lives by speaking out for the Tenzin Delek Rinpoche."
40,000人以上のチベット人は彼らの名前を彼の解放を求めている嘆願書に署名した。そして、各々が赤インクで拇印を加えることによって彼らのサインを証明する、と、ICTではなっていました。「40,000人のチベットの手話通訳者のすべての一つは、彼らがテンジンDelekリンポチェのために意見を述べることによって自由とおそらく命を賭けるということを知っています。」

Tibetans had also been protesting for his release since he was detained in 2002 and many were themselves jailed for the action.
彼が2002年に拘留された時から、チベット人は彼の解放のためにも抗議していました、そして、多くの人々は行動の罪で自分自身投獄されました。

Reported by Lhuboom and Kalden Lodoe for RFA’s Tibetan Service. Translated by Kalden Lodoe. Written in English by Parameswaran Ponnudurai.
RFAのチベットのサービスのためにLhuboomとKalden Lodoeによって報告されます。Kalden Lodoeによって翻訳されます。Parameswaran Ponnuduraiによる書き込まれた英語。