パルデンの会

チベット独立と支那共産党に物言う人々の声です 転載はご自由に  HPは http://palden.org

自治区 Chamdo県 で爆発事件発生



RFAより転載
Tibet Government Building Bombed
チベット政府ビル爆破される
2011-10-27
The blast comes amid widening protests against Chinese rule.
爆発は、中国の規則に対する抗議の中でおきました
AFP
AFPイメージ 1
Chinese military patrol the streets in the Tibetan capital Lhasa on March 15, 2008 after violent protests.
中国軍は、激しい抗議の後2008315チベットの資本ラサの通りをパトロールします。
A bomb has exploded at a government building in a town in Tibet's Chamdo prefecture and Chinese security forces have sealed off the area, according to Tibetan sources.
チベットChamdo県で政府の建物で爆弾はおきました、そして、チベットから情報によれば、中国治安部隊は地域を立ち入り禁止にしました。

The blast in Dzagyu Karma township comes amid rising protests, including 10 self-immolations this year, against Chinese rule in Tibetan-populated areas.
チベットが住む地域での中国の支配に対して、Dzagyu Karma郡区の爆発は、今年、10焼身抗議を含む抗議が盛り上がっている最中に起きました

"In the early dawn hours of Oct. 26, there was an explosion in a local government building," said a member of the India-based Tibetan exile parliament, speaking to RFA on condition of anonymity and citing sources in Tibet.
1026日の夜明けに、爆発が地方自治ビルディングありました」と、匿名を条件にチベットからの情報としてインド・ベースのチベット亡命議会の議員は言いました。

"No casualties were reported," he said. "This could be because no one stays in the building overnight."
「犠牲者は報告されませんでした」と、彼は言いました。「これは、誰も一晩建物にとどまらないからで。」

Walls of the building had also been painted with slogans in red calling for independence for Tibet, and leaflets had been scattered in the area, he added.
建物の壁はチベットのために独立を要求していた 赤でスローガンも塗られました、そして、リーフレットは地域で散らばりました。とつけ加えられました。

"Now, police and soldiers have blocked both sides of the bridge near the township, and no one is being allowed to cross the bridge. People going to Chamdo and leaving Chamdo are being stopped," he said.
現在、警察と兵士は郡区の近くの橋の両側をブロックしました、そして、誰も橋を渡ることは許されていません。Chamdoへの 出入りは、止められています」と、彼は言いました。

Reached for comment, a Chamdo government official confirmed the bombing, adding, "No one was hurt."
取材の電話に対してChamdo役人は爆破を認めました。そして、「誰も怪我をしませんでした」と付け加えました。

"The Chamdo county government has already sent police and armed public security forces to the town," he said.
Chamdo郡政府は、警察と武装した公共治安部隊を町にすでに派遣しました」と、彼は言いました。

London-based International Campaign for Tibet spokeswoman Kate Saunders also confirmed the bombing, citing three sources in India's hill-town Dharamsala, where Tibet's spiritual leader the Dalai Lama is living in exile.
チ ベット精神的なリーダーであるダライ・ラマが亡命生活を送っているインドの丘陵にある町Dharamsala ロンドンに拠点を 置くチベットのためのインターナショナルCampaign・スポークスマン・ケイト・ソーンダースも、3つの源を引用して、爆破確証しました。

Karma monastery
カルマ修道院

One source said that all the monks in Karma monastery, located on the eastern bank of the Dzachu River in Chamdo and founded in the twelfth century by the First Karmapa, have been confined inside the monastic compound on suspicion of possible involvement in the blast.
ChamdoKarma修道院Dzachu川の東岸にあって、最初カルマパによって12世紀に創立された。 すべての僧侶が爆発との可能性がある疑いで寺院に閉じこめられたと、1つの源は言いました。

According to the source, authorities have also halted the activities of many Tibetans engaged in the production of Buddhist religious objects in the area, known for the profession.
源によると、当局は地域の 仏教宗教的な仏像の生産に携わっている 多くのチベット人職業活動も停止させました。

Chamdo has been described by the Chinese official media as the "front line" of the "patriotic education" campaigns favored by the Chinese Communist Party as a means of preempting nationalist protests in Tibet.
チベット国家主義の抗議を推し進める手段として中国共産党によって支持される「愛国教育」キャンペーンの「最前線」としてChamdoは中国の公式メディアで評されています

New measures have been introduced over the past few months to counter dissent and demonstrations.
新しい処置異議をとなえることデモにここ数月の間導入されました。

Chinese security forces have stepped up security following 10 self-immolations and other protests this year against Chinese rule.
中国治安部隊は10焼身抗議やその他今年中国の規則に抗議することににたいして保安を強化しました

In Sichuan province's Ngaba prefecture, the Kirti monastery, home of most of the 10 Tibetans who have self-immolated so far this year, has been under siege most of the year by Chinese security forces.
四川省Ngaba県では、今年ここまで焼身抗議した大部分の10人のチベット人所在するKirti修道院、中国治安部隊によってほとんどの年中包囲にありました

Hundreds of monks have been forcibly removed from Kirti and taken to secret locations for "political education."
何百人もの修道士は、強制的にKirtiから「政治的な教育」を行う秘密の場所へ連れて行かれました。