パルデンの会

チベット独立と支那共産党に物言う人々の声です 転載はご自由に  HPは http://palden.org

逮捕以後行方不明の チベット作家 タシラプテン の居場所が判明




Missing Tibetan writer traced to detention center in Barkham County
Barkham郡で留置所まで突き止められた行方不明のチベットの作家
Phayul[Saturday, November 20, 2010 13:37]
より転載

By Kalsang Rinchen
Kalsangリンチェンによって
イメージ 1

Tashi Rabten (photo:wokar.net)
タシラプテン(写真:wokar.net)

Dharamsala, November 20 – A noted Tibetan writer arrested on April 6this year and missing since then is being held at a detention center in BarkhamCounty, Ngaba Tibet Autonomous Prefecture, according to the Radio Free Asia. Tashi Rabten (Pen name:Theurang) was arrested in April along with Druklo (pen name –Shokjang) who was released inMay.

Dharamsala、11月20日 –それ以来今年4月6日と行方不明者の上で逮捕される有名なチベットの作家は、ラジオFreeアジアによってBarkham郡(Ngaba TibetAutonomous Prefecture)で、留置所にいます。タシラプテン(ペンネーム:Theurang)、5月に釈放されたDruklo(ペンネームShokjang)とともに、4月に逮捕されました。

 

Sources said authorities have not allowed anyone from his family tovisit him thus far but allowed delivery of clothes and food for him recently.Sources also said that Tashi might be tried soon but little is known as to whatcharges he will be tried under.

消息筋は 当局が 彼を訪ねるために彼の家族や誰も許可しなかったと言ったが、最近彼に服と食物の差し入れを認めました。消息筋はタシがすぐに裁判にかけられるかもしれないが、彼がどんな告訴に当っていかについて、判明していないとないと伝えました。

 

16 officials from the local Public Security Bureau arrived at theNorthwest Minorities University in Lanzhou and ransacked students’ rooms onApril 6 this year. The officials confiscated cellular phones, laptop computersand books from the students who were shocked at the ‘breach of privacy’ by thegovernment. “They checked our rooms, beds, books and drawers. They even tookaway our study materials,” a student had told our source on phone in May.

地方警備局からの16人が 蘭州のノースウェストMinorities大学に到着して、今年、4月6日に学生の部屋を家宅捜索しました。当局は、政府の『プライバシーの侵害』にショックを受けた学生から、携帯電話、ラップトップコンピュータと本を没収しました。「彼らは、我々の部屋、ベッド、本と引き出しをチェックしました。彼らは、我々の勉強道具さえ取り上げました」と、学生が5月に電話で我々の源に話しました。

 
 

Tashi Rabten edited the banned literary magazine Shar Dungri (Eastern Snow Mountain) on the2008 protests in Tibet and co-authored a collection of work called “Written inBlood”.

タシラプテンはチベットで2008年の抗議に関して禁止された文学的な雑誌SharDungri(東部スノーマウンテン)を編集して、「血で書かれた」呼ばれる文章を共同執筆しました。

 

Tashi Rabten is from Dzoege (Chinese: Ruo’ergai) county in Ngaba,Sichuan province in the Tibetan region of Kham and is due to graduate thisyear. “He has won great respect and popularity among students, intellectualsand ordinary readers in Tibet as an outstanding and brave young thinker,” afriend of Tashi said after he was arrested and detained for four months lastyear.

タシラプテンは、Dzoegeの出身です(中国人:Ruo'ergai)Ngabaで郡、Khamのチベットの地域で四川省、そして、今年卒業することになっていました。「彼は、目立って勇敢な若い思想家として、チベットで学生、知識人と普通の読者の間で大きな尊敬と人気を得ました」と、彼が昨年逮捕されて、4ヵ月の間拘留されたあと、タシの友人が言いました。

 

Referring to his recent book, “Written in Blood”, his friend said, “Itconsists of many valuable writings on democracy, freedom and equality. In fact,I didn’t see anything illegal in there. It’s all accurate and true.” The samesource said that Tashi’s activities were strictly monitored, and copies of hisbook confiscated from the university.

彼 の最近の本(「血で書かれた」)を参照して、彼の友人は言いました ―「それは、民主主義、自由と平等に関する多くの価値のあるものです。実際、私はそこで違法な何も見ませんでした。それは全く正確で、真実です。」と、タシの活動が厳しくモニターされたために、同じ消息筋が言いました、そして、彼の本のコピーが大学から没収されました。

This story has been read 1462 times.